وبلاگicon
همه چیز درباره ی مار - اطلاعات عمومی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
متن دلخواه شما
نظر یادتون نره
پیغام مدیر :
 
 
همه چیز درباره ی مار
نوشته شده در دوشنبه 91/8/29
ساعت : 7:32 عصر
نویسنده : محسن خوش اخلاق
نظرات

 

مار


مار ها چگونه بدون پا حرکت می کنند؟

مار ها بدون پا زندگی راحتی دارند!یکی از روش های حرکت آن ها،این است که بدن خود را به صورت زیگزاگ روی زمین می کشانند.برای به جلو راندن خود،زمین را به عقب هل می دهند.برخی شنا می کنند.گروهی از درختان بالا می روند،عده ای زمین را حفر می کنند و برخی هم در هوا سر میخورند.

آیا مار ها آداب غذا خوردن را رعایت می کنند؟

مار ها در هنگام غذا خوردن مودب نیستند،چون غذا را نمی جوند و آن را درسته می بلعند! آن ها دهانشان را آن قدر باز می کنند تا طعمه در دهانشان جا  بگیرد و درسته آن را می بلعند.آرواره ها و بدن آن ها چنان کش می آید که می توانند طعمه هایی بزرگتر از خودشان را بخورند.

h1349_MareGorosnewww.jpg

کدام مار ، آغوشی مرگبار دارد؟

بوآی در هم کوب و پیتون شکار خود را با زهر از پا در نمی آورند،بلکه به دور او می پیچند و و او را می فشرند تا خفه شود و بمیرد.آغوش مرگبار این مارها آن چنان قوی است که می تواند یک بز،گوسفند یا آهو را در کم تر از یک دقیقه بکشد.

چرا برخی از مار ها خود را به مردن می زنند؟

برخی از مار ها وقتی احساس خطر می کنند خود را به مردن می زنند.مار علفی اروپایی به پشت می افتد و بی حرکت می  ماند.دهانش باز است و زبانش از دهان آویزان.به نظر می رسد دشمنش دوست ندارد یک مار مرده را برای ناهار بخورد.بنابراین ، او را رها می کند و دور می شود.سپس مار علفی به حالت عادی باز می گردد و از آن جا دور می شود.


 

چرا مار زبان خود را همواره بیرون می آورد؟

وقتی زبان مار بیرون می آید،بو های موجود در هوا را می گیرد.زبان،این بو ها را به منطقه ی حساسی واقع در سقف دهان می رساند تا هوا را مزه کند.این منطقه،پیام هایی را به مغز می فرستد و می گوید که در نزدیکی جانور چه چیزی قرار دارد؛غذا،دوست(جفت) یا دشمن.

چرا مار ها دندان و نیش  دارند؟

علاوه بر دندان هایی برای گرفتن غذا،مار های سمی یک جفت دندان زهری به نام نیش دارند.مار با فرو کردن این دندان به درون بدن طعمه،زهر خود را تزریق می کند.زهر از سوراخی که در نوک دندان وجود دارد بیرون می جهد.

 

 



:: برچسب‌ها: حیوانات