وبلاگicon
شهریور 92 - اطلاعات عمومی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
متن دلخواه شما
نظر یادتون نره
پیغام مدیر :
 
 
6 کوچولوی جالب حیات وحش +عکس
نوشته شده در دوشنبه 92/6/4
ساعت : 4:17 عصر
نویسنده : محسن خوش اخلاق
نظرات
از میمون 16 سانتی متری تا قورباغه 7 میلی متری همه از کوچکترین حیوانات دنیا هستند که شاید به نظر در اندازه واقعی خودشان بسیار عجیب به نظر برسند. این موجودات به سختی در طبیعت دیده می شوند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران،  میلیون ها سال از عمر زمین می گذرد و حیوانات و انسان های بسیاری روی این کره خاکی قدم گذاشته اند که هر کدام شرایط خاص خودشان را داشته اند. در میان آن ها برخی حیوانات بوده اند که خیلی ریز و کوچولو اند. این حیوانات گاهی به علت مشکلات ژنتیکی و گاهی به دلایل مختلف اینگونه می شوند. این بار به سراغ حیواناتی رفته ایم که بسیار عجیب و کوچک هستند:

** Paedophryne Amauensis

6 کوچولوی جالب حیات وحش +عکس - آکا

این موجود در سال 2010 و در منطقه گینه نو کشف شد. اندازه آن تنها 7.7 میلی متر است و از خانواده قورباغه ها به شمار می آید. این قورباغه ها را به سختی می توان پیدا کرد چرا که اندازه ای بسیار کوچک دارند و حتی صدای آن ها نیز برای انسان ها تقریبا غیر قابل شنیدن است. این قورباغه کوچکترین در دنیا است.

** Hippocampus Denise

6 کوچولوی جالب حیات وحش +عکس - آکا


در نگاه اول شاید به نظر شما یک اسب دریای باشد که ولی این موجود از خانواده کرگدن ها به شمار می آید. ر عمق 13 تا 90 متری غرب اقیانوس ارام کشف شده اند و اندازه بالغ آن ها نهایتا 16 میلی متر است. جدای از کوچک بودن آن ها بسیار سخت دیده می شوند چرا که به راحتی در میان مرجان ها پنهان شده و از همین رو دانشمندان تعداد اصلی آنها را نمی دانند.

** Brookesia Micra

6 کوچولوی جالب حیات وحش +عکس - آکا


سال گذشته در ماداگاسکار یک مارمولک بسیار جالب پیدا شد که بیشتر زمان زندگی خود را در زیر برگ درختان می گذراند و به راحتی نیز می تواند در هر نقطه ای از جنگل پنهان شود. این مارمولک ها 4 گونه متفاوت دارند و اندازه  بالغ آن ها نهایتا 29 میلیمتر گزارش شده است.

** Leptotyphlops Carlae

6 کوچولوی جالب حیات وحش +عکس - آکا


با کوچکترین مار دنیا آشنا شوید چرا که این موجود با اینکه از برخی کرم ها هم کوچکتر است اما در میان مارها به حساب می آید. این موجود کوچک به اندازه یک رشته ماکارونی قطر دارد و طول آن در بیشتری حالت به 10 سانتی متر می رسد. محل زندگی آن در جزیره ای به نام باربادوس در اقیانوس اطلس است.

** Octopus Wolfi

6 کوچولوی جالب حیات وحش +عکس - آکا


کوچکنرین اختاپوس دنیا به طور دقیق در سال 1913 برای اولین بار دیده و ثبت شد. این اختاپوس وزنی کمتر از یک گرم دارد و اندازه آن در بیشترین حالت به 1.5 سانتی متر می رسد و این بدین معنی است که به راحتی می تواند به انگشتان دست بچسبد. محل زندگی آن در اعماق اقیانوس آرام است و زندگی بی دردسر را تجربه می کند.

** Pygmy Marmoset

6 کوچولوی جالب حیات وحش +عکس - آکا


در جنگل های آمریکای جنوبی و در حالی که از درختان آویزان بود برای اولین بار دیده شد و پس از مدتی به طور رسمی کوچکترین میمون دنیا نام گرفت. این حیوان در بیشتری حالت به 16 سانتی متر می رسد و به راحتی در یک دست جا می شود. آن ها همیشه به صورت گروهی حرکت می کنند و دسته آن ها معمولا از 9 میمون تشکیل شده است.





ساعت : 3:19 عصر
نویسنده : محسن خوش اخلاق
نظرات

   تولد عزیزان اتفاقی است که مطمئناً سالی بیشتر از یک‌بار رخ نمیدهد، پس می توانیم با سنگ تمام گذاشتن آن ها را ذوق زده کرده و خاطره ی خوشی برای آنها به یادگار بگذاریم. در این مطلب روش تهیه چند نوع کیک تولد متناسب با سلیقه لطیف کودکانه به شما آموزش داده شده است. 

کیک-بستنی چیز برگر

•    تعداد: 12 نفر
•    زمان آماده سازی: یک ساعت
•    زمان پخت 6 تا 8 ساعت

مواد لازم

•    دو عدد کیک زرد (دستور پخت در پایین صفحه موجود است)
•    1/3 پیمانه خاکه قند سفید تزئینی
•    یک لیتر بستنی شکلاتی
•    1/3 پیمانه نارگیل رنده شده
•    رنگ غذای سبز
•    یک عدد کیک صبحانه آماده
•    فوندانت زرد (خمیر متشکل‌ از شکر و آب‌ و خامه‌ و غیره‌ که‌ روى نان‌ شیرینى‌ مى‌مالند یا درون‌ آن‌ مى‌گذارند. در فروشگاه لوازم قنادی نیز موجود است)

با این کیک های تولد، فرزند خود را ذوق‌زده کنید - آکا


روش تهیه

1.    دو کیک زرد به ارتفاع 20 سانتی متر را مطابق دستوری که در پایین ذکر شده است تهیه کنید. روی یکی از آنها را با قلم مو کمی آب بزنید و کنجد بپاشید و داخل یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و سفت شود.
2.    در همین زمان، در یک قالب گرد کاغذ روغنی بیندازید و کنار بگذارید. بستنی شکلاتی را در یک کاسه بزرگ به قدری هم بزنید تا نرم شود. بستنی نرم شده را داخل قالب گرد بریزید و سطح آن را صاف کنید. روی آن را پلاستیک بکشید و داخل فریزر قرار دهید تا سفت شود.
3.    برای تهیه کاهوهای چیزبرگر، نارگیل رنده شده را داخل کیسه بریزید، رنگ غذای سبز را به آنها اضافه کنید و هم بزنید. هر بار یک قطره بیشتر اضافه نکنید تا به رنگ دلخواه برسید. آن را کنار بگذارید. برای تهیه پنیر، فوندانت زرد را پهن کنید تا ضخامت یک سانتی متری پیدا کند. البته اندازه آن باید بزرگ تر از قطر کیک های زرد باشد و از لبه های آنها بیرون بزند.
4.    برای سرهم کردن چیزبرگر، لایه ساده کیک را روی ظرفی که می خواهید کیک را سرو کنید بگذارید. بستنی را از فریزر و قالب خارج کنید و روی کیک بگذارید. ابتدا پنیر و سپس کاهوهای تهیه شده را روی بستنی بگذارید. لایه دوم کیک را روی آن بگذارید. یک ساعت دیگر داخل یخچال بگذارید تا سفت شود.
5.    در صورت تمایل می توانید این چیز برگر را با سیب زمینی سرو کنید. برای تهیه کیک به شکل سیب زمینی سرخ کرده ادامه مطلب را مطالعه کنید.

کیک به شکل سیب زمینی سرخ کرده

•    تعداد: 42 عدد سیب زمینی سرخ شده

مواد لازم

•    کیک صبحانه
•    یک قاشق غذاخوری شکر
•    1/8 قاشق چایخوری دارچین

روش تهیه

1.    فر را با دمای 400 درجه فارنهایت گرم کنید. روی سینی فر یک لایه فویل بکشید. روی فویل را چرب کنید. کیک صبحانه را با تکه های باریک همچون سیب زمینی سرخ شده برش دهید. شکر و دارچین را با هم مخلوط کنید. کمی روغن روی نان ها اسپری کنید و دارچین و شکر روی آنها بپاشید. حدود ده دقیقه در فر بپزید تا کاملا طلایی شوند.

برای مشاهده ی بقیه به ادامه ی مطلب مراجعه فرمائید.

www.loogix.com. Animated gif



ظرز تهیه ی پیراشکی لهستانی خوشمزه
نوشته شده در دوشنبه 92/6/4
ساعت : 3:15 عصر
نویسنده : محسن خوش اخلاق
نظرات
روش تهیه پیراشکی لهستانی خوشمزه - آکا
برای پخت این پیراشکی، در قابلمه بزرگی، آب را به جوش بیاورید و هر بار 6-5 عدد از پیراشکی ها را در آب در حال جوش قرار دهید.

 

مواد لازم برای تهیه خمیر :
آرد : 2پیمانه
تخم مرغ : یک عدد
کره : 25گرم
مواد داخل پیراشکی :
پنیر خامه ای طعم دار : 200 گرم(یا هر نوع ماده دلخواه)
مواد لازم برای تهیه سس :
کره : 28 گرم
آرد : یک قاشق غذاخوری
آب سبزیجات : نصف پیمانه
پاپریکا : یک قاشق مرباخوری(دلخواه)
شیر : نصف پیمانه
پنیر رنده شده : 90 گرم
روش تهیه :
برای تهیه خمیر، آرد و نمک را مخلوط کنید. سپس تخم مرغ و کره را با استفاده از چنگال مخلوط کنید تا به شکل خرده نان در بیاید.
در این مرحله آب را اضافه کنید و خمیر را ورز دهید تا نرم شود.
خمیر را به قطر نیم سانتی متر باز کنید و با قالب کلوچه یا لیوان آغشته به آرد جدا کنید و هر یک را با پنیر پر کنید و لبه های آن را ببندید.
برای پخت این پیراشکی، در قابلمه بزرگی، آب را به جوش بیاورید و هر بار 6-5 عدد از پیراشکی ها را در آب در حال جوش قرار دهید. در ابتدا، پیراشکی ها به ته قابلمه می رود، کمی هم بزنید تا به ته قابلمه نچسبد.پس از گذشت چند دقیقه به بالای ظرف می آید. از این زمان بگذارید 2 دقیقه دیگر در آب بپزد سپس آن را خارج کنید و در ظرف حاوی کمی روغن قرار دهید و هر بار کمی هم بزنید تا خشک نشود.
برای تهیه سس، کره را در قابلمه کوچک آب و آرد را اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا شروع به جوشیدن کند سپس آب سبزیجات و شیر و پنیر را اضافه کنید. برای خوش رنگ شدن آن کمی پاپریکا نیز می توان به آن اضافه کرد.

سس آماده شده را روی پیراشکی بریزید و داغ، داغ سرو کنید.

منبع : آکا ایران

 





آرش و پایتخت ... تا نبینی متوجه نمیشی!
نوشته شده در یکشنبه 92/6/3
ساعت : 7:3 عصر
نویسنده : محسن خوش اخلاق
نظرات





وقتی یه گربه با خودش خلوت می کنه !
نوشته شده در یکشنبه 92/6/3
ساعت : 6:59 عصر
نویسنده : محسن خوش اخلاق
نظرات

 





عاقبت داشتن رفیق بد
نوشته شده در یکشنبه 92/6/3
ساعت : 6:57 عصر
نویسنده : محسن خوش اخلاق
نظرات

عاقبت داشتن رفیق بد !+ عکس www.taknaz.ir





ساعت : 5:3 عصر
نویسنده : محسن خوش اخلاق
نظرات

آهنگ جدید علی تکتا بنام یک در صد

ما امروز لینک دانلود آهنگ دل دیوونه ی علی تکتا را برای شما عزیزان در وبلاگ اطلاعات عمومی قرار دادیم. امیدواریم از شنیدن این آهنگ لذت ببرید.

دانلود با لینک مستقیم