وبلاگicon
آبان 91 - اطلاعات عمومی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
متن دلخواه شما
نظر یادتون نره
پیغام مدیر :
 
 
داستان حاکم عادل مرتبط به امام حسین(ع)
نوشته شده در سه شنبه 91/8/30
ساعت : 1:54 عصر
نویسنده : محسن خوش اخلاق
نظرات

سلام.من توی این شبای محرم عادت دارم تا قبل از تاسوعا و عاشورا برم تکیه...یک آقایی اونجا سخنرانی می کنه.یک شب که رفته بودم اونجا حرف جالبی زد که من خیلی از اون حرف خوشم اومد.گفتم که براتون بزارمش. روزی حاکمی با یارانش برای شکار به جنگل رفت.در جنگل حیوانی خوب و تمیزی را پیدا می کند اما یاران او آن حیوان را نمی بینند.وقتی او را دنبال می کند گمش می کند وخود نیز آنجا گم می شود. یارانش هر چه گشتند نتوانستند او را بیابند. تو اون جنگل کلبه بود که یک پیرزن و یک پیرمرد زندگی می کردند.زندگی آن ها خیلی ساده و عریان بود.به طوری که همه ی دارایی آنان تنها یک بز بود.وقتی حاکم آن جا را میابد به آن جا می رود.آن ها برای پذیرایی از حاکم آن بز را کشتند و گوشتش را به حاکم دادند.بعد از یک روز یاران حاکم،حاکم را میابند.او را به قصر می برند.حاکم بزرگان قصر را خواست. جریان را تعریف می کند و می گوید به نظر شما من به این دو کهن سال چه بدم؟یکی گفت 10000 دینار.حاکم گفت نه کمه.یکی گفت 100 شتر .حاکم گفت نه بازم کمه.یکی گفت یک صندوقچه پر از جواهرات . باز هم حاکم گفت کمه.بزرگان ماندند که حاکم می خواهد چکار کند؟حاکم گفت که همه ی دارایی آن ها تنها یک بز بود.اگر عادلانه حساب کنیم من هم باید تمام دارایی را به آنان ببخشم...

نتیجه:پس نتیجه می گیریم که امام حسین(ع) همه چیز و همه ی کسانش را در راه خدا داد.دیگر چیزی برای او نمانده بود که فدا کند.مادر که داد.پدر که داد.فرزندانش را که داد. برادر ناتنی خود را که داد.برادر زاده که داد.مردم خیمه را هم که داد.همش به خاطر دستور خداوند است.پس ما هم باید از دستورات خداوند اطاعت کنیم و با جان و دل آن ها را انجام دهیم.

امید وارم خوشتون اومده باشه!!!





یا حسین(ع)
نوشته شده در سه شنبه 91/8/30
ساعت : 1:35 عصر
نویسنده : محسن خوش اخلاق
نظرات

همـ ـه چیـز بـا آب زنـده می شـود 

… مـ ـن امـا …

بـ ـا اشکـ بـرای تـ ـو!

ای کشتـه ی اشـک هـای چـشم …

یـا حسیـن(ع)


 





همه چیز درباره ی مار
نوشته شده در دوشنبه 91/8/29
ساعت : 7:32 عصر
نویسنده : محسن خوش اخلاق
نظرات

 

مار


مار ها چگونه بدون پا حرکت می کنند؟

مار ها بدون پا زندگی راحتی دارند!یکی از روش های حرکت آن ها،این است که بدن خود را به صورت زیگزاگ روی زمین می کشانند.برای به جلو راندن خود،زمین را به عقب هل می دهند.برخی شنا می کنند.گروهی از درختان بالا می روند،عده ای زمین را حفر می کنند و برخی هم در هوا سر میخورند.

آیا مار ها آداب غذا خوردن را رعایت می کنند؟

مار ها در هنگام غذا خوردن مودب نیستند،چون غذا را نمی جوند و آن را درسته می بلعند! آن ها دهانشان را آن قدر باز می کنند تا طعمه در دهانشان جا  بگیرد و درسته آن را می بلعند.آرواره ها و بدن آن ها چنان کش می آید که می توانند طعمه هایی بزرگتر از خودشان را بخورند.

h1349_MareGorosnewww.jpg

کدام مار ، آغوشی مرگبار دارد؟

بوآی در هم کوب و پیتون شکار خود را با زهر از پا در نمی آورند،بلکه به دور او می پیچند و و او را می فشرند تا خفه شود و بمیرد.آغوش مرگبار این مارها آن چنان قوی است که می تواند یک بز،گوسفند یا آهو را در کم تر از یک دقیقه بکشد.

چرا برخی از مار ها خود را به مردن می زنند؟

برخی از مار ها وقتی احساس خطر می کنند خود را به مردن می زنند.مار علفی اروپایی به پشت می افتد و بی حرکت می  ماند.دهانش باز است و زبانش از دهان آویزان.به نظر می رسد دشمنش دوست ندارد یک مار مرده را برای ناهار بخورد.بنابراین ، او را رها می کند و دور می شود.سپس مار علفی به حالت عادی باز می گردد و از آن جا دور می شود.


 

چرا مار زبان خود را همواره بیرون می آورد؟

وقتی زبان مار بیرون می آید،بو های موجود در هوا را می گیرد.زبان،این بو ها را به منطقه ی حساسی واقع در سقف دهان می رساند تا هوا را مزه کند.این منطقه،پیام هایی را به مغز می فرستد و می گوید که در نزدیکی جانور چه چیزی قرار دارد؛غذا،دوست(جفت) یا دشمن.

چرا مار ها دندان و نیش  دارند؟

علاوه بر دندان هایی برای گرفتن غذا،مار های سمی یک جفت دندان زهری به نام نیش دارند.مار با فرو کردن این دندان به درون بدن طعمه،زهر خود را تزریق می کند.زهر از سوراخی که در نوک دندان وجود دارد بیرون می جهد.

 

 



:: برچسب‌ها: حیوانات



دانلود نوحه زیبای محمود کریمی
نوشته شده در دوشنبه 91/8/29
ساعت : 1:21 عصر
نویسنده : محسن خوش اخلاق
نظرات



نمونه تبلیغات
نوشته شده در یکشنبه 91/8/28
ساعت : 2:2 عصر
نویسنده : محسن خوش اخلاق
نظرات



:: برچسب‌ها: تبلیغات



نمونه تبلیغات
نوشته شده در یکشنبه 91/8/28
ساعت : 2:0 عصر
نویسنده : محسن خوش اخلاق
نظرات



:: برچسب‌ها: تبلیغات



اس ام اس محرم
نوشته شده در شنبه 91/8/27
ساعت : 5:46 عصر
نویسنده : محسن خوش اخلاق
نظرات

قیامت بی حسین غوغا ندارد"شفاعت بی حسین معنا ندارد"حسینی باش که در محشر نگویند"چرا پرونده ات امضاء ندارد 



:: برچسب‌ها: اس ام اس



داستان زیبا خدای عادل
نوشته شده در شنبه 91/8/27
ساعت : 5:37 عصر
نویسنده : محسن خوش اخلاق
نظرات

زنى به حضور حضرت داوود (علیه السلام ) آمد و گفت : اى پیامبر خدا پروردگار تو ظالم است یا عادل؟ داوود (علیه السلام ) فرمود: خداوند عادلى است که هرگز ظلم نمى کند. سپس فرمود: مگر چه حادثه اى براى تو رخ داده است که این سؤال را مى کنى؟ زن گفت : من بیوه زن هستم و سه دختر دارم ، با دستم، ریسندگى مى کنم ، دیروزشال بافته خود را در میان پارچه اى گذاشته بودم و به طرف بازار مى بردم، تا بفروشم، و با پول آن غذاى کودکانم را تهیه سازم، ناگهان پرنده اى آمد و آن پارچه را از دستم ربود و برد، و تهیدست و محزون ماندم و چیزى ندارم که معاش کودکانم را تامین نمایم .
هنوز سخن زن تمام نشده بود، در خانه داوود را زدند، حضرت اجازه وارد شدن به خانه را داد، ناگهان ده نفر تاجر به حضور داوود (علیه السلام ) آمدند، و هر کدام صد دینار (جمعا هزار دینار) نزد آن حضرت گذاردند و عرض کردند: این پولها را به مستحقش بدهید. حضرت داوود (علیه السلام ) از آن ها پرسید: علت این که شما دست جمعى این مبلغ را به اینجا آورده اید چیست ؟
عرض کردند : ما سوار کشتى بودیم ، طوفانى برخاست ، کشتى آسیب دید، و نزدیک بود غرق گردد و همه ما به هلاکت برسیم ، ناگهان پرنده اى دیدیم ، پارچه سرخ بسته ای سوى ما انداخت ، آن را گشودیم ، در آن شال بافته دیدیم ، به وسیله آن ، موردآسیب دیده کشتى را محکم بستیم و کشتى بى خطر گردید و سپس طوفان آرام شد و به ساحل رسیدیم ، و ما هنگام خطر نذر کردیم که اگر نجات یابیم هر کدام صد دینار، بپردازیم ، و اکنون این مبلغ را که هزار دینار از ده نفر ما است به حضورت آورده ایم ، تا هر که را بخواهى، به او صدقه بدهى.
حضرت داوود (علیه السلام ) به زن متوجه شد و به او فرمود: پروردگار تو در دریا براى تو هدیه مى فرستد، ولى تو او را ظالم مى خوانى؟ سپس ‍ هزار دینار را به آن زن داد، و فرمود: این پول را در تامین معاش کودکانت مصرف کن، خداوند به حال و روزگار تو، آگاهتر از دیگران است.
 
و اوست آن کس که براى شما گوش و چشم و دل پدید آورد. چه اندک سپاسگزارید.
سوره مؤمنون - آیه 78



:: برچسب‌ها: داستان ها



پیامک ماه محرم
نوشته شده در شنبه 91/8/27
ساعت : 5:33 عصر
نویسنده : محسن خوش اخلاق
نظرات

شعبان شد و پیک عشق از راه آمد

عطر نفس بقیت الله آمد

با جلوه سجاد و ابوالفضل و حسین (ع)

یک ماه و سه خورشید در این ماه آمد

بنرهای مناسبتی ماه محرم در وبلاگ و سایت شما



:: برچسب‌ها: اس ام اس



پیامک ماه محرم
نوشته شده در شنبه 91/8/27
ساعت : 5:32 عصر
نویسنده : محسن خوش اخلاق
نظرات

 

پروردگارا، اجلم را به تأخیر انداز!

چند روزیست دلم حال محرم دارد...

 



:: برچسب‌ها: اس ام اس