وبلاگicon
درمان بیماری های تفسی با سیر - اطلاعات عمومی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
متن دلخواه شما
نظر یادتون نره
پیغام مدیر :
 
 
درمان بیماری های تفسی با سیر
نوشته شده در شنبه 91/7/29
ساعت : 1:51 عصر
نویسنده : محسن خوش اخلاق
نظرات

مریم مراداف افزود: سیر از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و حاوی ویتامین‌های A، B، C است و می‌تواند اشتها را افزایش دهد. 
وی گفت: مصرف سیر محرک دستگاه ایمنی بدن است، ضد باکتری، قارچ و انگل‌های روده‌ای، ضدسرطان، خلط آور و ضد اسهال‎ است، باعث کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی-عروقی می‌شود و تجمع پلاکت‌ها در خون جلوگیری می‌کند. مصرف آن برای دیابتی‌ها مفید است. 
این متخصص تغذیه اضافه کرد: سیر دارای ترکیبات سولفور شامل آلیسین است که یک آنتی‌اکسیدان قوی محسوب می‌شود. بیمارانی که از داروهای ضد انعقاد استفاده می‌‌کنند، باید در مصرف سیر احتیاط کنند و ‏از این رو افرادی که جراحی می‌کنند، باید 7 تا 10 روز پیش از جراحی از خوردن سیر خودداری کنند، چرا که سیر زمان خونریزی را ‏طولانی ‌تر می‌کند. ‏ 
مراداف افزود: مصرف سیر معده را ضدعفونی می‌کند، رسوبات خون را حل می‌کند و مصرف آن به کسانی که درد مفاصل، نقرس و روماتیسم دارند، توصیه می‌شود. 
وی گفت: مصرف سیر مصونیت بدن را در مقابل بیماری‌ها افزایش می‌دهد، سیر خون را رقیق می‌کند و اثر خوبی در درمان تنگی نفس دارد،‌ سیر ضد انعقاد و لخته شدن خون است، مصرف سیر برای کاهش چربی خون به خصوص کلسترول موثر است. پایین آورنده فشار خون بالا است و از بروز سرطان‌ها جلوگیری می‌کند. 
این متخصص تغذیه اضافه کرد: اثر سمی نیکوتین حاصل از دود سیگار را برطرف می‌کند و افراد معتاد به سیگار که به علت نیکوتین دچار ناراحتی‌های هاضمه و قلب شده باشند، با مصرف سیر احساس بهبودی می‌کنند. 



:: برچسب‌ها: عجایب