وبلاگicon
مضرات ته دیگ - اطلاعات عمومی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
متن دلخواه شما
نظر یادتون نره
پیغام مدیر :
 
 
مضرات ته دیگ
نوشته شده در دوشنبه 91/7/24
ساعت : 8:27 عصر
نویسنده : محسن خوش اخلاق
نظرات

 

عضو کمیته اجرایی پنجمین کنگره انجمن علمی جراحان عمومی با بیان اینکه خوردن ته دیگ های سوخته و افزایش مصرف کربوهیدرات ها نظیر برنج به ویژه در مناطق شمالی کشور افزایش بروز سرطان مری و معده را سبب شده گفت: نوشیدن چای داغ و سوختگی مری نیز بروز سرطان مری را موجب می شود. 

به گزارش خبرگزاری مهر، آرمین استفاده از فست فودها و نمک به مقادیر فراوان را از دیگر علل بروز سرطان مری و معده برشمرد و افزود: افزایش سن امید به زندگی، تغییر وضعیت زندگی و تغذیه، افزایش استعمال دخانیات و شرایط محیطی میزان بروز سرطان را در کشور افزایش داده است.

وی استعمال دخانیات را دشمن درجه یک سلامتی و علت اصلی ایجاد انواع سرطان ها عنوان کرد و افزود: به علت شیوع فراوان سرطان معده در ژاپن غربالگری این سرطان از سنین کم و مراحل ابتدایی انجام می شود.

آرمین مراجعه برای انجام تست ها و آزمایش های غربالگری را از دهه پنج به بعد توصیه کرد و یادآور شد: اگر تشخیص و درمان به موقع و زود هنگام انجام شود 5 سال پس از درمان و تحمل عوارض آن فرد طول عمر طبیعی را خواهد داشت.

عضو کمیته اجرایی پنجمین کنگره انجمن علمی جراحان عمومی از روش های اندوسکوپی و اندوسونو به عنوان روش های تشخیصی با هدف تشخیص و درمان زود هنگام و اثربخش نام برد و یادآور شد: سرطان معده در مردان شایع تر است.

پنجمین کنگره انجمن علمی جراحان عمومی 19 تا 21 آبان 89 با موضع سرطان های شایع در ایران با حضور اساتید برجسته در هتل المپیک تهران برگزار می شود که شرکت برای عمومی آزاد است.

 



:: برچسب‌ها: مضرات